Rusza nowy sezon Ekstraklasa Games

32 reprezentantów klubów Ekstraklasy na platformach PlayStation 4 oraz Xbox One bÄ™dzie rywalizować o: nagrody pieniężne w wysokoÅ›ci 24 tysiÄ™cy zÅ‚otych, możliwość walki o awans na FinaÅ‚y Mistrzostw Åšwiata w FIFA 21 (FIFA 21 eWorld Cup) oraz udziaÅ‚ w zamkniÄ™tych eliminacjach do reprezentacji Polski w FIFA 21 organizowanych przez Polski ZwiÄ…zek PiÅ‚ki Nożnej.
W nadchodzÄ…cym sezonie wykorzystany zostanie caÅ‚kowicie nowy format rozgrywek. BÄ™dÄ… podzielone na oddzielnÄ… rywalizacjÄ™ dla profesjonalnych graczy - Ekstraklasa Games Pro - oraz na turniej online dla amatorów gry FIFA i kibiców - Ekstraklasa Games Open. W ramach Ekstraklasa Games Pro przewidziano 15 kolejek ligowych na obu platformach z udziaÅ‚em reprezentantów klubów Ekstraklasy. Na FinaÅ‚y Sezonu Ekstraklasa Games awansujÄ… reprezentanci dwóch najlepszych klubów w klasyfikacji drużynowej, a także dwóch zawodników (po jednym na platformÄ™) rozstawionych najwyżej w klasyfikacji indywidualnej. StawkÄ™ w FinaÅ‚ach Sezonu Ekstraklasa Games uzupeÅ‚ni dwóch graczy z rozgrywek Open, które bÄ™dÄ… otwarte dla wszystkich zainteresowanych. DodatkowÄ… nagrodÄ… dla najlepszych zawodników w klasyfikacjach indywidualnych na obu konsolach w Ekstraklasa Games Pro, bÄ™dzie zaproszenie na finaÅ‚y kwalifikacji do reprezentacji Polski PZPN eFutbol. W kwietniu 2021 roku bÄ™dzie ona walczyÅ‚a o awans na mistrzostwa Å›wiata FIFA eNations Cup.
Każdego tygodnia miÅ‚oÅ›nicy esportowych rozgrywek bÄ™dÄ… mogli obejrzeć najciekawszy mecz kolejki na antenie TVP Sport, na Facebooku TVP Sport, Ekstraklasy i klubów oraz na platformach Twitch i YouTube TVP Sport. Co ciekawe, pokazywane spotkanie w ramach Ekstraklasa Games Pro bÄ™dzie nawiÄ…zaniem do transmitowanego w ten sam weekend meczu piÅ‚karskiej Ekstraklasy. Na inauguracjÄ™, która odbÄ™dzie siÄ™ 6 grudnia o godzinie 9:00, zobaczymy w akcji reprezentantów Legii Warszawa, którzy zmierzÄ… siÄ™ z graczami Lechii GdaÅ„sk.
Faza zasadnicza w formie rozgrywek ligowych potrwa do koÅ„ca lutego. FinaÅ‚y zmagaÅ„ Ekstraklasa Games odbÄ™dÄ… siÄ™ natomiast 27-28 marca. W akcji zobaczymy łącznie oÅ›miu najlepszych zawodników (po czterech na platformÄ™), którzy zagrajÄ… o awans do Global Series Play-Offs. To jedne z najbardziej prestiżowych zmagaÅ„ na Å›wiecie bÄ™dÄ…cych przedsionkiem do Mistrzostw Åšwiata. Wspomniane uczestnictwo zagwarantuje sobie dwóch czoÅ‚owych graczy z konsoli Xbox One (bezpoÅ›redni awans dla zwyciÄ™zcy oraz drugiego miejsca na EU Regional Playoffs) oraz dwóch przedstawicieli na PlayStation 4 (bezpoÅ›redni awans na EU Regional Playoffs dla zwyciÄ™zcy turnieju oraz awans do EU Playoffs Pre-qualifier dla drugiego miejsca).
W listopadzie Ekstraklasa zorganizowaÅ‚a 3 transmisje pokazowe z meczów 1 na 1 w FIFA 21 w wykonaniu piÅ‚karzy klubów Ekstraklasy. Transmisje byÅ‚y oglÄ…dane na TVP Sport Å›rednio nawet przez 55 tys. osób (102 tys. widzów w TV w szczytowym momencie podczas meczu Legia - Lech). Transmisje z 3 meczów pokazowych zebraÅ‚y ponadto łącznie ponad 550 tys. wyÅ›wietleÅ„ online. Ekstraklasa w listopadzie zorganizowaÅ‚a również turniej na rozgrzewkÄ™ przed oficjalnÄ… rywalizacja w Ekstraklasa Games – do turniejów Monte Snack #BRB Cup Draft odnotowano łącznie prawie 1 tys. rejestracji graczy FIFA 21, a przy transmisjach z finaÅ‚ów turniejów Draft w social media Ekstraklasy odnotowano łącznie 75 tys. wyÅ›wietleÅ„.
Przed startem turnieju do grona oficjalnych partnerów dołącza marka Guseppe Dr. Oetkera. Wraz z pozostaÅ‚ymi piÄ™cioma doskonale rozpoznawanymi markami: KFC, Media Expert, Monte Snack, Crunchips oraz serwisem Pracuj.pl, wspiera trzeciÄ… edycjÄ™ Ekstraklasa Games.
- Pizza Guseppe, którÄ… można już w 15 minut przygotować w domu, idealnie sprawdza siÄ™ w sytuacji nagÅ‚ego gÅ‚odu podczas grania. Dlatego marka Guseppe angażuje siÄ™ w komunikacjÄ™ z konsumentem – gamerem, m.in. poprzez przystÄ…pienie do grona sponsorów Ekstraklasa Games. Z radoÅ›ciÄ… wspieramy turniej dla spoÅ‚ecznoÅ›ci fanów FIFA21 i jesteÅ›my przekonani, że nie zabraknie w nim emocji, zabawy i prawdziwej, esportowej rywalizacji. Wszystkim graczom życzymy powodzenia! – mówi Magdalena LipiÅ„ska, Category Marketing Manager Pizza, Dr. Oetker Polska.
W projekt od pierwszej edycji zaangażowane jest także grono partnerów, doskonale znajÄ…cych Å›wiat esportu i majÄ…cych ogromne doÅ›wiadczenie w realizacji najważniejszych projektów w polskim gamingu. Partnerem medialnym jest TVP Sport, kluczowa jest także wspóÅ‚praca z wydawcÄ… gry FIFA 21 – Electronic Arts. AgencjÄ… esportowÄ… odpowiedzialnÄ… za koordynacjÄ™ turnieju jest ESL Gaming Polska. Nad caÅ‚oÅ›ciÄ… projektu oraz jego komercjalizacjÄ… czuwa agencja marketingu sportowego Sportfive Polska. Od trzeciej edycji Ekstraklasa S.A. podjęła także wspóÅ‚pracÄ™ z agencjami RightShot i eMine.pro.
Oficjalna strona Ekstraklasa Games >>