Wykreowanie mody na kibicowanie na stadionach najpopularniejszej polskiej ligi – taki cel przyświeca twórcom nowej kampanii promocyjnej przygotowanej przez Ekstraklasę. To pierwsza tak szeroko zakrojona ofensywa medialna w historii rozgrywek – obejmująca silną kampanię digital, jak i telewizję.
Kampania skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, którzy z różnych powodów nie chodzą na stadiony. Wciąż jednak mają silną potrzebę poznawania otaczającego ich świata i gromadzenia nowych doświadczeń. Dlatego Ekstraklasa zachęca ich do spotkania się #NaStadionie z kumplami i przekonania, jak bogatym doświadczeniem może być ligowy mecz z przyjaciółmi.
W spocie rozpoczynającym kampanię możemy usłyszeć popularnego rapera, a poza sceną także kibica, Oskara z duetu PRO8L3M. Kampania jest wynikiem pracy profesjonalnych zespołów koncepcyjnych, złożonych z przedstawicieli klubów, sponsorów, mediów oraz nadawców emocjonującego kontentu sportowego – przy wsparciu uznanych agencji: Deloitte (strategia), ThinkEco (warsztaty) oraz GONG (realizacja). Projekt ze strony Ekstraklasy prowadzony jest przez zespół marketingowy kierowany przez Marcina Mikuckiego (Dyrektora Marketingu) oraz Katarzynę Napiórkowską (Managera ds. Strategii).
– To wielkie wydarzenie dla budowania wartości naszych rozgrywek jako marki. Zależało nam na tym, żeby przygotować kampanię, która jest prawdziwa i szczera. Która pokazuje, co stadiony klubów Ekstraklasy mają do zaoferowania nowym kibicom – bo to właśnie oni są najważniejsi w naszej kampanii. Dla nich grają piłkarze, dla nich powstają stadiony i to oni tworzą niepowtarzalną atmosferę. Chcieliśmy pokazać, że mecz piłkarski widziany na żywo to doskonałe okoliczności, by spotkać się z kumplami. Do realizacji spotu wybraliśmy najlepszych twórców i profesjonalistów, w tym doskonałego reżysera, którym jest Tomasz Knittel. Barwy w spocie dodaje głos charyzmatycznego rapera, Oskara. Wspólnie z agencją GONG konsekwentnie szliśmy drogą przygotowanej jeszcze przed pandemią strategii, dostosowując ją do dzisiejszych realiów. Jestem pod wrażeniem pracy wszystkich osób, które brały udział w tym projekcie. Mam nadzieję, że nasz spot przypadnie do gustu zarówno ludziom zainteresowanym sportem, jak i tym, którzy do tej pory nie brali pod uwagę wyjścia ze znajomymi na stadion w ramach rozrywki – mówi Marcin Mikucki.
Głównym celem strategii i jej realizacji jest umiejętne pobudzenie, a następnie kreowanie mody na kibicowanie – doceniając kibiców i atmosferę, jaką tworzą. Ekstraklasa chce pokazać, że mecz piłkarski obejrzany na stadionie jest dobrą alternatywą dla innych dostępnych form spędzania wolnego czasu i zabawy. W komunikacji podkreślone są przede wszystkim walory emocjonalne doświadczania meczu na żywo i dodatkowe, bardzo ważne emocjonalne benefity, którymi są właśnie spotkania z przyjaciółmi. Cytując Oskara występującego w roli lektora: „Ale wynik to nie wszystko. Na stadionie liczy się coś jeszcze. Twoi ludzie się liczą. Bo tutaj nie liczą się tylko gole, ale wspólne chwile. Spotkajmy się na Twoim stadionie.”
A zatem, spotkajmy się na Polsat Plus Arenie w Gdańsku!
Z emocjami, z kumplami, z niezwykłą atmosferą stadionu!
❗ https://bilety.lechia.pl ❗