32 reprezentantów klubów Ekstraklasy na platformach PlayStation 4 oraz Xbox One będzie rywalizować o: nagrody pieniężne w wysokości 24 tysięcy złotych, możliwość walki o awans na Finały Mistrzostw Świata w FIFA 21 (FIFA 21 eWorld Cup) oraz udział w zamkniętych eliminacjach do reprezentacji Polski w FIFA 21 organizowanych przez Polski Związek Piłki Nożnej.
W nadchodzącym sezonie wykorzystany zostanie całkowicie nowy format rozgrywek. Będą podzielone na oddzielną rywalizację dla profesjonalnych graczy – Ekstraklasa Games Pro – oraz na turniej online dla amatorów gry FIFA i kibiców – Ekstraklasa Games Open. W ramach Ekstraklasa Games Pro przewidziano 15 kolejek ligowych na obu platformach z udziałem reprezentantów klubów Ekstraklasy. Na Finały Sezonu Ekstraklasa Games awansują reprezentanci dwóch najlepszych klubów w klasyfikacji drużynowej, a także dwóch zawodników (po jednym na platformę) rozstawionych najwyżej w klasyfikacji indywidualnej. Stawkę w Finałach Sezonu Ekstraklasa Games uzupełni dwóch graczy z rozgrywek Open, które będą otwarte dla wszystkich zainteresowanych. Dodatkową nagrodą dla najlepszych zawodników w klasyfikacjach indywidualnych na obu konsolach w Ekstraklasa Games Pro, będzie zaproszenie na finały kwalifikacji do reprezentacji Polski PZPN eFutbol. W kwietniu 2021 roku będzie ona walczyła o awans na mistrzostwa świata FIFA eNations Cup.
Każdego tygodnia miłośnicy esportowych rozgrywek będą mogli obejrzeć najciekawszy mecz kolejki na antenie TVP Sport, na Facebooku TVP Sport, Ekstraklasy i klubów oraz na platformach Twitch i YouTube TVP Sport. Co ciekawe, pokazywane spotkanie w ramach Ekstraklasa Games Pro będzie nawiązaniem do transmitowanego w ten sam weekend meczu piłkarskiej Ekstraklasy. Na inaugurację, która odbędzie się 6 grudnia o godzinie 9:00, zobaczymy w akcji reprezentantów Legii Warszawa, którzy zmierzą się z graczami Lechii Gdańsk.
Faza zasadnicza w formie rozgrywek ligowych potrwa do końca lutego. Finały zmagań Ekstraklasa Games odbędą się natomiast 27-28 marca. W akcji zobaczymy łącznie ośmiu najlepszych zawodników (po czterech na platformę), którzy zagrają o awans do Global Series Play-Offs. To jedne z najbardziej prestiżowych zmagań na świecie będących przedsionkiem do Mistrzostw Świata. Wspomniane uczestnictwo zagwarantuje sobie dwóch czołowych graczy z konsoli Xbox One (bezpośredni awans dla zwycięzcy oraz drugiego miejsca na EU Regional Playoffs) oraz dwóch przedstawicieli na PlayStation 4 (bezpośredni awans na EU Regional Playoffs dla zwycięzcy turnieju oraz awans do EU Playoffs Pre-qualifier dla drugiego miejsca).
W listopadzie Ekstraklasa zorganizowała 3 transmisje pokazowe z meczów 1 na 1 w FIFA 21 w wykonaniu piłkarzy klubów Ekstraklasy. Transmisje były oglądane na TVP Sport średnio nawet przez 55 tys. osób (102 tys. widzów w TV w szczytowym momencie podczas meczu Legia – Lech). Transmisje z 3 meczów pokazowych zebrały ponadto łącznie ponad 550 tys. wyświetleń online. Ekstraklasa w listopadzie zorganizowała również turniej na rozgrzewkę przed oficjalną rywalizacja w Ekstraklasa Games – do turniejów Monte Snack #BRB Cup Draft odnotowano łącznie prawie 1 tys. rejestracji graczy FIFA 21, a przy transmisjach z finałów turniejów Draft w social media Ekstraklasy odnotowano łącznie 75 tys. wyświetleń.
Przed startem turnieju do grona oficjalnych partnerów dołącza marka Guseppe Dr. Oetkera. Wraz z pozostałymi pięcioma doskonale rozpoznawanymi markami: KFC, Media Expert, Monte Snack, Crunchips oraz serwisem Pracuj.pl, wspiera trzecią edycję Ekstraklasa Games.
– Pizza Guseppe, którą można już w 15 minut przygotować w domu, idealnie sprawdza się w sytuacji nagłego głodu podczas grania. Dlatego marka Guseppe angażuje się w komunikację z konsumentem – gamerem, m.in. poprzez przystąpienie do grona sponsorów Ekstraklasa Games. Z radością wspieramy turniej dla społeczności fanów FIFA21 i jesteśmy przekonani, że nie zabraknie w nim emocji, zabawy i prawdziwej, esportowej rywalizacji. Wszystkim graczom życzymy powodzenia! – mówi Magdalena Lipińska, Category Marketing Manager Pizza, Dr. Oetker Polska.
W projekt od pierwszej edycji zaangażowane jest także grono partnerów, doskonale znających świat esportu i mających ogromne doświadczenie w realizacji najważniejszych projektów w polskim gamingu. Partnerem medialnym jest TVP Sport, kluczowa jest także współpraca z wydawcą gry FIFA 21 – Electronic Arts. Agencją esportową odpowiedzialną za koordynację turnieju jest ESL Gaming Polska. Nad całością projektu oraz jego komercjalizacją czuwa agencja marketingu sportowego Sportfive Polska. Od trzeciej edycji Ekstraklasa S.A. podjęła także współpracę z agencjami RightShot i eMine.pro.