WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ! Fundacja OSHEE i Szpital Uniwersytecki w Krakowie zawiązali współpracę na rzecz wsparcia zdrowia psychicznego wśród młodzieży

Dariusz Gałęzewski – Prezes Fundacji OSHEE i Marcin Jędrychowski – Dyrektor Szpitala Uniwersyteckiego
w Krakowie
podpisali list intencyjny będący deklaracją współpracy na rzecz wspierania zdrowia psychicznego. W ramach projektu prowadzonego pod hasłem „WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!” partnerzy skupią się na prowadzeniu kampanii edukacyjnych promujących tematykę pracy nad kondycją psychiczną, skierowanych głównie do młodego pokolenia. W projekt włącza się także Ekstraklasa, która zadedykowała akcji dwie kolejki ligowe.

OSHEE, za sprawą hasła „ŻYJ, WALCZ, ZWYCIĘŻAJ”, od lat propaguje postawę konsekwentnego podejmowania wysiłków i społecznego zaangażowania w najtrudniejsze tematy. Nawiązując współpracę ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie, marka chciała zwrócić uwagę na dużą potrzebę podjęcia zespołowej walki, aby zwyciężyć w starciu z trudnym wyzwaniem, jakim są problemy o podłożu psychologicznym. Założenia współpracy doskonale oddaje hasło kampanii – „WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!”.

„Projekt skierowany jest przede wszystkim do młodego pokolenia, ponieważ w dobie pandemii to właśnie dzieci
i młodzież, poza przeżywaniem standardowych problemów wieku dojrzewania, są narażone na dodatkowe sytuacje stresujące, które odciskają negatywny ślad na ich psychice. Wśród czynników budujących niepokój o ich kondycję psychiczną można wymieniać przymusową izolację, brak bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami, co z kolei przekłada się na zaburzenia w budowaniu relacji, a także brak edukacji emocjonalnej oraz rosnący wpływ mediów społecznościowych na budowanie samooceny. Pandemia przyczyniła się do wzrostu ilości młodych ludzi zmagających się z depresją, stanami lękowymi, zaburzeniami odżywiania, jak również zachowania autodestrukcyjnymi, a nawet próbami samobójczymi” mówi dr hab. n. med. Maciej Pilecki – Kierownik Oddziału Klinicznego Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Optymistyczny i edukacyjny przekaz projektu ma pokazać młodym ludziom, że nie są odosobnieni ze swoimi problemami, że życie to sport zespołowy.

Celem kampanii będzie zmiana nastawienia społeczeństwa do korzystania z konsultacji, czy porad psychologa lub terapeuty. W ramach projektu powstanie ogólnopolska platforma edukacyjna o tematyce zdrowia psychicznego, która umożliwi bezpłatny dostęp do treści edukacyjnych oraz ułatwi kontakt ze specjalistami z dziedziny zdrowia psychicznego. Działania promocyjne będą prowadzone w środkach masowego przekazu oraz mediach społecznościowych. Niezwykle cennym wsparciem, wzmacniającym pozytywny przekaz będą z pewnością budzący społeczne zaufanie ambasadorzy. Do pierwszej akcji prowadzonej w kampanii dołączyła również Ekstraklasa, dając tym samym możliwość zaangażowania sportowych autorytetów i motywatorów, jakimi są profesjonalni piłkarze.

„Pierwsza akcja promocyjna odbędzie się z  hasłem „Ej, wszystko okej?”, ponieważ na to proste pytanie większość
z nas odpowiada bez zastanowienia. A refleksja jest bardzo potrzebna. Z pomocą tej kampanii, wraz ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie, chcemy zachęcić by otworzyć się na drugiego człowieka i dostrzec jego problemy. Porozmawiać i postarać się go wesprzeć. Jest to również zachęcenie do autorefleksji. Obserwowania siebie
i diagnozowanie własnych stanów emocjonalnych i potrzeb.” komentuje Anna Jaworska – Project Manager OSHEE.

Pierwsze działania promocyjne projektu będą miały miejsce już 30 kwietnia w ramach 28. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy pod hasłem „Ej, wszystko okej?”. Dobór hasła nie jest przypadkowy. Jest to sposób by zwrócić uwagę na potrzebę otwarcia się na drugiego człowieka i na siebie, bo ma nic złego, a tym bardziej wstydliwego w tym, że chcemy porozmawiać i skonsultować swoje problemy z przyjacielem lub specjalistą. Motto znajdzie się na koszulkach piłkarzy oraz licznych grafikach w mediach społecznościowych.

„Podczas 28. i 29. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy czeka nas akcja inaugurująca projekt „WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!”. Piłkarze wszystkich klubów wybiegną na murawę w koszulkach promujących inicjatywę. Nie będzie to jednak pusty gest. Pójdą za nim motywujące i zagrzewające do walki słowa. W szczegóły projektu wprowadzą komentatorzy meczów, ale również sami piłkarze, którzy w specjalnie przygotowanych produkcjach wideo opowiedzą o swoich doświadczeniach związanych z dbaniem o zdrowie psychiczne. Sportowcy często muszą radzić sobie z niepowodzeniami, ale mogą znaleźć oparcie w zespole. Regularnie korzystają także z pomocy psychologa i nie jest to dla nich nic wstydliwego.” – komentuje Marcin Mikucki, Dyrektor Komunikacji Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A.

 

SPONSOR STRATEGICZNY

PARTNER TECHNICZNY

PARTNER MOTORYZACYJNY

PARTNER KLUBU

LECHIA GDAŃSK

LECHIA GDAŃSK SPÓŁKA AKCYJNA
Ul. Pokoleń Lechii Gdańsk 1
80-560 Gdańsk
NIP: 957-10-15-123
tel. +48 58 76 88 401
biuro@lechia.pl

NEWSLETTER

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z informacjami, nowościami i promocjami od Lechii Gdańsk!

Stworzone dla Lechii Gdańsk z dumą i pasją ♥ przez Nakatomi